רילוקיישן לוירג'יניה: האם זה כדאי?

אם קיבלתם הצעת עבודה בוירגינה ואתם מתלבטים האם זה כדאי, הגעתם בדיוק למקום הנכון. מבין המדינות שמרכיבות את ארצות הברית, אין ספק כי וירגינה היא מדינה שפחות מוכרת לקהל הישראלי, ולא בכדי. מדובר במדינה השוכנת בחוף המזרחי של ארה"ב וידועה בכינוי "מדינת ההרים". ביחס למדינות אחרות בארה"ב, וירג'ינה היא מדינה שמרנית למדי המציעה לישראלים שפע של מקומות עבודה לצד חיי קהילה תוססים, כאשר עיר הבירה היא צ'ארלסטון – עיר יפהפייה שעברה בשנים האחרונות מהפך, בזכות פתיחה של אטרקציות רבות, מוזיאונים, מרכזים קהילתיים ועוד. אם אתם מתלבטים האם כדאי לכם לעבור לשם, להלן כל היתרונות אבל גם החסרונות.

מגמת צמיחה

מגמת הצמיחה אותה חווה וירג'ינה מגיעה לידי ביטוי בפיתוח מואץ של תשתיות, אטרקציות לצד חיי קהילה שוקקים. למעשה, מאז המשבר הכלכלי בשנת 2018 הוחלט במדינה לבצע שינויים מרחיקי לכת מתוך מטרה לספק לתושבים איכות חיים משופרת. בנוסף, אי אפשר להתעלם מהעובדה כי מגורים ותעסוקה בארה"ב ובפרט במדינה מרכזית כמו וירג'ינה מזמנים שפע של הזדמנויות מבחינת היכולת לשלב בין עבודה לבין טיולים, חיזוק השפה האנגלית לצד חיי קהילה תוססים המזוהים מאוד עם האזרחים המתגוררים במדינה. בנוסף, בוירג'ינה קהילה יהודית המקיימת פעילות לכל אורך השנה, כולל בתי כנסת וכן מתנס"ים עם פעילות חינם בעבור הורים ישראלים שמגיעים עם הילדים.

רילוקיישן לוירג'יניה: האם זה כדאי?

מצד כלכלי רעוע

יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון כי וירג'ינה מתמודדת בעשור האחרון עם מצב כלכלי לא פשוט ועדות לכך ניתן למצוא בהכרזה של הממשל האמריקאי כי מדובר במדינה הענייה ביותר בארצות הברית, כאשר שיעור המובטלים עומד על כ-19%, בהשוואה ל-13% במדינות אחרות בארה"ב. בנוסף, מזה מאות שנים הסתמכו בממשל על תעשיית הפחם, אולם בעקבות רפורמות שונות תהליך הייצור פחת ועל כן צמיחת השכר נעצרה. בנוסף, מדובר במדינה שמרנית מאוד עם חוקים נוקשים מאוד. על כן, חשוב לקחת בחשבון כי אם אתם מעוניינים לעבור לטובת רילוקיישן, יש לוודא כי מקום העבודה שלכם מספק בעבורכם את התשתית הנכונה גם מבחינת שכר אבל גם מבחינת מגורים ותנאים סוציאליים, כל זאת מתוך מטרה להוביל בסופו של דבר לבחירה נכונה.

לסיכום

קבלת החלטה האם כדאי לעבור לוירג'ינה לטובת תעסוקה היא החלטה אותה צריך לקבל בכובד ראש, בייחוד לאור המצב הכלכלי הרעוע במדינה. יחד עם זאת, ניצול הזדמנויות בשוק התעסוקה מהווה הזדמנות מעולה בעבורכם לשדרג את קו"ח. הצטרפות לקבוצות ברשתות החברתיות של ישראלים אשר עובדים במדינה יכול לסייע לכם לקבל החלטה כמו גם ליצור נחיתה רכה, כחלק ממכלול של קבלת החלטות שבסופן תוכלו להגיע להחלטה הסופית  – האם אכן כדאי לעבור למדינה שאומנם נמצאת במצב כלכלי לא פשוט, אך במקביל נמצאת במגמת צמיחה היסטורית.

נגישות