הכירו את בירת הצדפות: בואו לבקר בקנקאל

האוכל הצרפתי ידוע בכל רחבי העולם כמשובח במיוחד, אולם עיירה שפחות מוכרת בעבור הקהל הישראלי ונחשבת לבירת הצדפות העולמית היא קנקאל. אם אתם מתכננים להגיע בקרוב לצרפת, אין ספק כי מדובר ביעד שהוא בגדר חובה בעבור חובבי קולינריה, וזאת בשל האווירה הקסומה לצד שווקים תוססים שיהפכו את הטיול המתקרב שלכם לבלתי נשכח. אם אתם עדיין לא מכירים את בירת הצדפות שמושכת אליה אלפי תיירים כמו גם שפים בעלי שם עולמי, ערכנו בעבורכם את כל המידע שחשוב לדעת, רגע לפני שאתם עולים על הטיסה לצרפת.

קנקאל – אתר קולינרי מושלם

קנקאל היא למעשה קומונה הממוקמת במרחק של כ-30 ק"מ מסן מלו. מדובר בקומונוה שהתפרסמה עוד במאה ה-14, בעקבות בקשה של המלך לואי אשר היה ידוע כחובב צדפות להביא בעבורו את הצדפות שגדלות בחוות הגידול הממוקמות בנמל. זה הזמן להסביר כי מאז ועד היום נחשבת קנקאל לבירת הצדפות העולמית בזכות ייצור של 25,000 טון של צדפות בשנה, בעקבות אקלים מצוין וכן תנאי גידול שהפכו את הדייגים באזור למומחים בתחום. לא מעט סרטים דוקומנטריים צולמו באזור, הן בשל הדגה העשירה והן בשל תהליך השימור המחמיר שהוביל את האזור להיראות בדיוק כפי שנראה לפני מאות שנים, בעת תקופתו של לואי ה-14 שדרש לקבל את הצדפות דווקא מהאזור הזה.

מעבר לצדפות, הקומונה מייצרת ומייבאת לכל רחבי העולם פירות ים מובחרים, כמיטב המסורת הצרפתית שמשלבת מינים רבים של פירות ים כמו צדפות, שרימפסים וקלמרי בתפריט. מעבר לגידול העצמאי של הדייגים, מבקרים יכולים בעצמם ללקט את הצדפות בזמן הגאות, מה שהפך השנים לסוג של אטרקציה בעבור מבקרים מכל רחבי העולם.

הכירו את בירת הצדפות: בואו לבקר בקנקאל

לא רק צדפות – מה עוד אפשר לעשות בעת ביקור בקנקאל?

למרות היותה מוכרת בזמן ייצור מוגבר של צדפות איכותיות, ביקור בקנקאל יכול לסייע לכם לטובת יצירה של טיול בלתי נשכח, וזאת בשל שלל אטרקציות –  החל משוק איכרים תוסס ועד אנדרטאות, פסלים, מסלולי רכיבה עם סוסים, מוזיאונים ועוד. רוב התיירים שמגיעים לקומונה מגיעים בשביל האוכל, אולם ניתן בהחלט לשלב גם אטרקציות שיהפכו את הביקור שלכם לבלתי נשכח ואף קולינרי במיוחד, וזאת בשל שפע עצום של מסעדות לצד שוק דייגים תוסס שפועל בכל ימות השבוע.

לסיכום

קנקאל היא קומונה מקסימה ומרתקת הממוקמת בצרפת ומצליחה להפוך למקום קולינרי של יודעי דבר, הן בשל הדגה המשובחת אבל גם בשל האווירה הקסומה שיכולה לא רק לשדרג את החופשה שלכם אלא גם להפוך אותה לקולינרית במיוחד. שימו לב כי בזמן הגאות המקום מתרוקן ממבקרים ועל כן מומלץ להתייעץ עם ישראלים שכבר ביקרו במקום. בכך, תוכלו ליצור טיול קולינרי בצרפת המשלב גם אתרים מיוחדים ופחות מוכרים, כמו קנקאל.

 

נגישות