זאלבך הנה אנו באים
{{$Map.totalDistance}} ק"מ

נופים מיוערים, דיווש אל פסגות הרים ומדריכה הולנדית אחת בלתי נשכחת. רשמים ממסע אופניים בזאלבך
נכתב ע"י ליאור בנאי
20.11.2016
הצג על המפה
{{$ArticlesData.CurrentArticle.DisLikes}}%
1389
שמור

התעוררתי בבוקר, פתחתי את החלון וקיבלתי מכת יופי לפרצוף שהפילה אותי חזרה למיטה. שפשפתי את העיניים, קמתי שוב, ופשוט לא האמנתי למראה הנוף המטורף שנשקף מהחלון - נוף שכלל שרשרת הרים ירוקה עד כאב, מדרונות סקי בגודל בלתי נתפס, צבועים בירוק עז של מאות דונמים של דשא, נקודות יער פה ושם, ומספר לא מבוטל של רכבלים העולים לפסגות ההרים.

הסיבה לרושם החזק הייתה משום שהנסיעה הארוכה והמתישה בין מינכן, שבה נחתנו, לזאלבך (Saalbach, עיירת היעד באוסטריה), הייתה בשעות הלילה המאוחרות מאוד, כך שכל היופי הזה היה עד כה נסתר מהעין. אל דירת הצימר שלנו הגענו שפוכים מעייפות בשלוש בבוקר, בחושך מוחלט, והדבר היחיד שכן ראינו בארבע שעות הנסיעה המתישה (אחרי טיסה מתישה לא פחות) הוא כביש צר, איכותי מאוד ומפותל, עם פניות עיוורות כל 200-100 מטר. לחובבי הנהיגה הספורטיבית צפוי בכבישים אלו גן עדן אמיתי, ולחובבים מומלץ להתארגן על רכב שכור ידני וספורטיבי (הקבוצה שלנו שמנתה 4 חברים, הסתפקה בסטיישן חביב).

הטיול כלל 5 ימי רכיבה (שעליהם אפרט יותר בהמשך) וה"בסיס" שאליו חזרנו בתום כל יום היה דירת צימר מדהימה בלב הכפר הנקרא Hinterglemm. הצימר שלנו התנשא במיקום הכי גבוה בכפר, כך שלא סבלנו מחוסר בנוף. את ארוחות הבוקר סעדנו במלון האופניים החביב במרכז העיירה, משם גם יצאו בכל בוקר הדרכות רכיבה מאורגנות.

האופניים שעליהם רכבנו היו סקוט ג'יניוס 50-60 מושכרים מהחנות המקומית, הדואגת גם לתחזוקה שוטפת וממוקמת בסמוך. כל השותפים לחבילה שלקחנו התגלו כנותני שירות ברמה מעולה, החל בחדרים, דרך ארוחות הבוקר, המדריכים המקצועיים, האופניים המתוחזקים לעילא, וכלה ברמת הטיולים, שהיו פשוט חלומיים.

את הבוקר הראשון, כשאנחנו עדיין עם מחסור בשעות שינה, התחלנו ב-10:00 בנקודת המפגש היומי בכניסה למלון האופניים. בשעה זו התקבצו כ-25 רוכבים מכמה קבוצות. היכרות קצרה עם צוות ההדרכה, וקדימה ברכיבה מנהלתית לזאלבך, הממוקמת כמה קילומטרים מאיתנו.

דיוושנו דרך מדרכות בצדי הכביש העטופות בירק ובצמחייה. פה ושם יש כניסה לאזור מיוער. רטוב וירוק (וקר מאוד) עד שהגענו לרכבל, שם הסביר המדריך הראשי, שנתפצל לשתי קבוצות: ה"חזקים" יטפסו איתו 1,400 מטר, והשאר יעלו ברכבל לנקודה של כ-800 מטר, ומשם ימשיכו בטיפוס. אנחנו הצטרפנו ל"שאר" בתירוץ של חוסר בשעות שינה, אבל בעיקר בגלל המדריכה שלקחה פיקוד על ה"שאר" - בחורה צעירה, חביבה ויפהפייה בשם ורוניק, הולנדית שפשוט התאהבה במקום, המירה את הולנד השטוחה בהרים המדהימים שסביבנו ומשמשת כמדריכת סקי בחורף וכמדריכת רכיבה בקיץ.

כבר ביציאה מהרכבל הבנו שהטמפרטורה בהרים העוטפים את האזור נמוכה ב-15-5 מעלות מהעמק (העיירה שלנו וכן Saalbach ממוקמות בעמק הארוך בין ההרים הגבוהים (2,200-1,800 מטר). אחרי היכרות עם השבילים, האופניים, הנוף המטורף וכמובן עם ורוניק, התחיל החלק הבעייתי/מאתגר/מתיש/חביב (מחק את המיותר) של הטיפוס. המטרה - להגיע לגובה של כ-1,400 מטר, לעבור את שרשרת ההרים שמולנו, לרדת דרך סינגל בינוני (Blue Line) ולחבור לקבוצת ה"חזקים".

לא אלאה אתכם בכמויות הזיעה ששצפו כנהרות בעליות הבלתי נגמרות (לרוכבי השרון כמונו) ובפחד המשתק בסינגל ה"קל" (לדברי ורוניק), אבל כן אזכיר שהנוף, בתי החוואים שבדרך ובעיקר המסעדה הממוקמת בלב ההרים, שבה נפגשו שתי הקבוצות ללגימה בצוותא מהבירה המקומית המדהימה, היו שווים את המאמץ העילאי.

הירידה לכפר (כאמור הכפרים ממוקמים בעמק, בנקודה הכי נמוכה) ארכה פחות מ-20 דקות, והשילוב המסוכן אך מטריף של נוף נורא הוד, שבילי כורכר משופעי דרדרת, פניות חדות כל 200-100 מטר ובעיקר הרבה בירה מעניק נופך פסיכדלי לירידות המדהימות.

לאחר שהגענו עייפים (אך צוהלים) לעיירה, החליטו המדריכים לפנק אותנו בברביקיו באתר נופש הממוקם בפסגת אחד ההרים, ואנחנו, שמאוד אוהבים ברביקיו, הסכמנו בשמחה. השמחה נקטעה באחת כשמיד הוסיפו מדריכינו כבדרך אגב שכדי להגיע לבשר הנכסף עלינו לטפס שוב 1,400 מטר, הפעם להרים מהצד השני של העיירה. אנחנו, ששמחנו כל כך על ההגעה למישור, ראינו איך נתחי הבשר מתפוגגים כחלום, אך ממש כשחשבנו שהכול אבוד הבינה ורוניק שכושר טיפוס וישראלים עייפים לא הולכים יחד, נחלצה לעזרתנו והתנדבה להסיע אותנו בטרנזיט הצמוד של המלון.

לא אלאה אתכם בסיפורי המסע של היום השני, השלישי והרביעי, בו כבר קיבלנו את ורוניק כמדריכה צמודה של אלו "שמטפסים עד 600 מטר ביום", כאשר מדי יום הצטרפו אלינו קבוצות קטנות של גרמנים או אוסטרים חביבים המכונים בעגה של המדריכים Sole Riders, או את הפעילויות האחרות שהעשרנו בהן את עצמנו כמו נסיעה לחצי יום לזלצבורג, כולל ביקור מדהים במסלול המירוצים הבינלאומי המכונה זלצבורג-רינג (אתר חובה לחובבי נהיגה ואופנועים), או בפעילויות אחה"צ-ערב שמארגן צוות המדריכים והמלון, כגון צפייה משותפת במונדיאל, עם האמוציות המדהימות בין האנשים השונים מהמדינות השונות (ורוניק מהולנד, מול הגרמנים, בתקופת רבע וחצי גמר המונדיאל) או יציאה משותפת למסעדה מקומית זו או אחרת, את כל זאת "תיאלצו" לגלות בעצמכם באם תחליטו להשתתף בחוויה כזו.

ביום האחרון החלטנו להשקיע חלק קטן מהזמן ברכיבה מתונה באתר דאונהיל מטריף (X_Line) שתמונות ממנו מקשטות את מרבית הפרוספקטים של יצרני האופניים בשל היותו כה "אלים" וטכני, ולנצל את סוף השבוע לנסיעה למינכן. השהייה במינכן כללה ביקור במרכז העיר השקט ביום ראשון, ביקור במוזיאון BMW (חובה לחובבי רכב) ובכפר האולימפי הקרוב, ואחר כך חזרה בטיסת לילה לישראל המיוזעת. הנחיתה לפנות בוקר בנמל התעופה בן-גוריון העירה אותי מהחלום המדהים שבו הייתי שקוע בשלוש השעות האחרונות. או שמא היו אלה שישה ימים?